Visma Tampuurin kumppaniohjelman yksi kantavia ajatuksia on auttaa osaltaan kehittämään suomalaista kiinteistöalaa eteenpäin digitalisaation polulla. Yksittäisillä kumppaneilla ja yksittäisillä asiakastoteutuksilla tuota tehdään pieni askel kerrallaan, mutta löytyisikö kumppanuuksien joukosta ryhmä, jolla voitaisiin saada isompaa vaikutusta kerralla?
Pääsääntöisesti valitsemme kumppaniohjelmaan yhden tai kaksi toimijaa, jotka tarjoavat samaa tuotetta tai palvelua, mutta tarkkaavaiset asiakkaamme ovat jo huomanneet, että kumppaniverkostoon on liittynyt jo viisi lähes samaa ratkaisua tarjoavaa yritystä. Yhteistä näillä yrityksillä on se, että ne kaikki tarjoavat kiinteistöalan palveluyrityksille toiminnanohjausjärjestelmiä. Miksi sitten Visma Tampuuri kumppanoituu kiinteistöhuollon ohjelmistoja tarjoavien toimijoiden kanssa, kun asiakasryhmämme eivät täysin edes kohtaa? Kiinteistöhuollon ohjelmistoyritysten asiakkaita ovat pääsääntöisesti kiinteistöalan palveluyritykset ja vastaavasti Visma Tampuurin asiakkaita ovat pääsääntöisesti kiinteistöjen omistajat tai kiinteistöjä isännöivät/manageeraavat tahot. Vastaus tähän on yksinkertainen, tiedon liikkuminen tehostuu. Kiinteistön omistajan/isännöitsijän ja palveluyrityksen välillä kulkee tietoa päivittäin. Tietoa, joka on tallennettuna Tampuuriin sekä useissa tapauksissa palveluyrityksen omaan toiminnanohjausjärjestelmään. 2020-luvulla tiedon pitää kulkea automaattisesti järjestelmien välillä ja tässä me haluamme Vismalla olla kiinteistöalalle apuna kumppaniohjelmamme välityksellä.
Tampuurissa on ollut käytettävissä API-teknologialla toteutettava vikailmoituksien tietojen siirron integraatio jo useita vuosia. Tästä huolimatta sitä ovat pääsääntöisesti hyödyntäneet vain isoimmat valtakunnalliset kiinteistöhuoltoyritykset. Yksi iso syy integraatioiden yleistymättömyyteen on ollut korkeat kustannukset. Vaikka integraation juoksevat kulut ovat varsin maltilliset, niin käyttöönotto on edellyttänyt projektia, jonka kustannukset ovat olleet hankala kattaa saatavilla hyödyillä. Tämän olemme ratkaisseet kumppaniohjelman kautta. Olemme solmineet kumppanuuksia Suomen suosituimpien kiinteistöalan toiminnanohjausjärjestelmien kanssa, jonka myötä heidän asiakkaansa pääsevät hyödyntämään Tampuuri-integraatiota ilman kalliita investointeja. Visma Tampuurin asiakkaat hyötyvät yhteistyöstä, sillä asukkaan ilmoituksen lähes viiveetön kulku kiinteistönhoitajan puhelimeen parantaa asukastyytyväisyyttä heti ensimetreiltä lähtien.
Kumppaniverkostossa ovat mukana tällä hetkellä seuraavat alan yritykset:
Voit seurata kumppaniohjelmamme kehitystä ja kuulumisia niin verkkosivuillamme kuin some-kanavissammekin (#kumppanuuskeskiviikko).
Erkki Ahonen, Manager, Partnerships and ecosystem, Visma Tampuuri