Visma Sirius

Ota yhteyttä!
« Takaisin: Ajankohtaista

Vuosi 2023 toi monia uudistuksia – mitä Tampuurissa tapahtuu vuonna 2024?

20.12.2023

Vuosi 2023 toi monia uudistuksia – mitä Tampuurissa tapahtuu vuonna 2024?

Tampuurin vuosi 2023 on ollut täynnä onnistuneita julkaisuja. Olemme olleet tyytyväisiä Käräjät-mallin käyttöönottoon, sillä sen avulla saimme tuotua huikean määrän uusia ominaisuuksia Tampuuriin ja parannettua useaa vanhaa. Kaikki tavoitellut kehitykset on saatu käyttöön, mikä kertoo siitä, että kehitystyö ja asiakastarpeiden täyttäminen on meille sydämen asia.

 

Tampuuri-kehityksen kohokohtia vuonna 2023

Käräjät-mallin ensimmäinen julkaisu huhtikuussa toi käyttöön uudenlaisen lähestymistavan tuotekehitykseen. Uuden mallin tarkoituksena on julkaista asiakkaille mahdollisimman paljon asiakasarvoa tuottavia toiminnallisuuksia tai parannuksia ja mallissa keskitytään kahdeksan viikon sykleihin, joiden aikana voidaan käsitellä tehokkaasti muutamia kehityskohteita kerrallaan. Jokainen merellisesti nimetty julkaisu toi uusia ominaisuuksia ja parannuksia Tampuurin toiminnallisuuksiin.

Mitä näillä julkaisuilla on saatu aikaan?

Huhtikuun Bengtskär-julkaisussa tuotiin uusi Allekirjoituspalvelu, joka mahdollistaa niin sopimuksien, kuin muiden dokumenttien turvallisen, ja luotettavan sähköisen allekirjoituksen. Julkaisu sisälsi parannuksia HTJ-toiminnallisuuksiin sekä paljon toivotun Tiimit-ominaisuuden tehtävien käsittelyyn eri käyttäjäryhmien tarpeisiin. Asuntotarkastusten raportointi parani siten, että Tampuurin Kenttätyökaluissa raporttiin tuli mukaan kuvat.

Kesäkuinen Utö-julkaisu ennakoi asumisoikeuslain muutoksia Tampuuriin, helpotti indeksikorotusten korotusajoja ja tehosti sisäänmuuttotarkastusten käsittelyä. Asukassivuille tuotiin energiatehokkuutta edistävä ratkaisu huoneistokohtaisen vedenkulutuksen näyttämiseen.

Isokari-julkaisussa syyskuussa otettiin käyttöön eräkohtaiset liitetiedostot massalaskutukseen ja mahdollistettiin palvelukielen huomioiminen sopimuksissa, mikä helpottaa kansainvälisten asunnonhakijoiden hakuprosessia. Parannusten jälkeen myös huoltotehtävien seuraaminen on helpompaa Tampuurin Kenttätyökaluissa.

Marraskuisessa Kylmäpihlaja-julkaisussa otettiin käyttöön iLOQ Connector, joka mullisti avainten hallinnan Tampuurissa. Kaikki Avainhallintaan liittyvä toimet onnistuvat suoraan Tampuurissa, jolloin ei tarvita useita eri järjestelmiä. Tämä säästää aikaa ja vähentää virheiden mahdollisuutta.

Marraskuusta lähtien Tampuurin sähköisen asioinnin palvelussa hakija on voinut nähdä pohjapiirroksen asuntotarjousten yhteydessä, mikä sujuvoittaa asunnon hakemisen ja tarjoamisen prosesseja ja helpottaa asunnonhakijan päätöstä. Lisäksi osapuoleen kytketyt liitteet voi tarkastella kätevästi osapuolikortilta. Tietojen haku helpottuu, kun jatkossa henkilön liitteitä ei tarvitse etsiä erikseen jokaisesta Tampuuri-osiosta.

Majakkamatkan viimeinen julkaisu, Russarö, julkaistaan tammikuussa 2024.

 

Mitä vuosi 2024 tuo tullessaan?

Vuonna 2024 jatkamme samalla tiellä: Tampuuri digitalisoi toimintoja ja palveluita asiakkaiden tarpeita kuunnellen. Suunnitteilla on mm. seuraavaa:

Asukkaiden oma varausten hallinta

Asukkaat voivat varata saunavuoroja ja parkkipaikkoja milloin ja missä tahansa älypuhelimella, tietokoneella tai muulla älylaitteella. Sähköiset varausjärjestelmät ja -työkalut eivät ainoastaan tee arjesta sujuvampaa ja tehokkaampaa, vaan myös parantavat käyttäjäkokemusta ja tyytyväisyyttä.

Sähköiset maksupalvelut

Asukkaat voivat helposti ja vaivattomasti suorittaa maksuja, kuten vuokria, maksamattomia saldoja, vuokran ennakkomaksuja tai vakuustalletuksia Tampuurin sähköisten palveluiden kautta. Tämä säästää aikaa, vaivaa ja luonnonvaroja, kun paperia ei enää tarvita.

Lisäksi keskitymme aina ajankohtaisen tietoturvan varmistamiseen, sähköisen allekirjoitusprosessin laajentamiseen ja Tampuurin käytettävyyden parantamiseen.

 

Vuonna 2024 kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen kehittäminen jatkuu vahvasti, ja painotamme asiakassuhteiden yksilöllistä hoitoa. Eteinen-asiakasportaali on saanut kiitosta, ja kehitämme edelleen digitaalisia asiakaspalvelujamme. Eteisen rinnalle tulee tekoälypohjaisia palveluja asiakkaidemme neuvontaan ja tiedonhakuun. Asiakkaiden ideoita tuodaan entistä enemmän myös Käräjät-kehitysprosesseihin.

Tampuurin ja Hausvisen rooleja selkiytetään. Jatkossa Tampuuri keskittyy vahvasti kiinteistöomistaja-vuokrataloyhtiöihin ja niiden prosesseihin, kun taas Hausvise keskittyy isännöintitoimistoihin ja muiden kiinteistöjen hallintaan ja ylläpitoon osallistuvien tahojen toimintoihin. Myös palveluiden tuotekehitystä suunnataan vastaavasti.

 

Nähdään ensi vuonna uuden matkan ja kehityksien merkeissä! 🚀🌟

Tampuuri logo
Tampuuri logo