Visma Sirius

Ota yhteyttä!
« Takaisin: Blogi

Sähköiset asukaspalvelut helpottavat asiointia kellon ympäri

11.3.2025

Sähköiset asukaspalvelut helpottavat asiointia kellon ympäri

Sähköiset asukaspalvelut toimivat jatkuvasti asiakaspalvelusi jatkeena. Vuokralaiset saavat hoidettua kaikki asiat itsepalveluna ja löytävät ratkaisut asumisen arjen tavallisimpiin kysymyksiin. Henkilöstösi aikaa säästyy ja työskentely tehostuu – samalla vuokranantajan tarjoama asukaskokemus ottaa laatuloikan.

Vuokralaiset tiedustelevat usein samankaltaisia asumista koskevia asioita. Perinteisesti asiakaspalvelu on joutunut vastaamaan kysymyksiin puhelimessa, mutta Tampuurin sähköiset asukaspalvelut vähentävät tarvetta merkittävästi. Vuokralaiset voivat hoitaa asioita kellonajasta riippumatta itsepalveluna.

”Asukaspalvelut ovat asiakaspalvelun jatke. Niin vuokranantajan kuin asukkaan aikaa säästyy, kun asukas voi ratkoa asumiseen liittyviä tarpeita itsenäisesti itselleen sopivana aikana. Sähköisen kanavan kautta vuokranantajaan saa tarvittaessa yhteyden helposti. Kaikki keskustelut löytyvät näppärästi yhdestä paikasta”, luonnehtii Tampuurin tuotehallinnan esihenkilö Tarmo Hiltula.

Olennaista on viestien nopea ja luotettava välittäminen

Tampuuri on markkinoiden laajin ohjelmisto kiinteistönhallintaan niin vuokrataloyhtiöille, säätiöille kuin kiinteistöjen omistajille. Uusia ominaisuuksia kehitetään jatkuvasti. Asukaspalveluiden kulmakivenä on viestien nopea ja luotettava välittäminen keinona helpottaa kiinteistönhallinnan arkea.

”Tampuurin asukaspalvelun ansiosta vuokralainen kokee, että hänen asiaansa edistetään tehokkaasti ja hänestä välitetään. Se luo hänelle hyvän mielikuvan vuokranantajasta”, Hiltula sanoo.

Asukaspalveluissa on poistettu viestin viemisen välikädet. Palvelupyynnöt ja vikailmoitukset vuokralaiselta menevät automaattisesti suoraan oikealle taholle, kuten huoltoon tai toimistohenkilökunnalle.

Tampuurin kehitystyössä mobiilikäyttö on ensisijaista, sillä puhelinta käytetään työntekoon ja asiointiin yhä useammin. Kiinteistönhoitajalla työlista kulkee puhelimen mukana aina taskussa. Niinpä on kätevää, että vuokralainen voi esimerkiksi tehdä vikailmoitukset puhelimella ja liittää mukaan valokuvan.

”Huollon ei tarvitse enää pähkäillä vian laatua tai millaisia työkaluja ja varaosia tulisi ottaa mukaan, kun sen voi päätellä asukkaan ottamasta kuvasta.”

Asukkaan talouden hallinta mahdollistaa laskujen maksun myös luottokortilla

Tampuurin sähköisissä palveluissa vuokralaisesi saavat näkymän maksu- ja saldotietoihinsa ja voivat hoitaa niiden kautta kätevästi vuokria ja muita maksuja. Oman talouden hallinnan ansiosta heidän ei tarvitse vaivata vuokranantajaa.

”Ennen viite- ja tilinumeroiden vaihto oli vuokranantajalle työlästä. Monella asukkaalla on maksutiedot tallennettuna, joten on pitänyt muistutella, että maksut menevät oikealle tilille. Nyt tätä ei tarvitse murehtia. Palvelussa laskutiedot muuttuvat automaattisesti”, Hiltula sanoo.

Moniin asukaspalveluiden uudistuksiin vaikuttaa Tampuurin saama asukaspalaute. Näin kävi myös silloin, kun pankkimaksamisen vaihtoehdoksi tuli laskun maksu luottokortilla.

”Ratkaisu lähti alun perin tarpeesta, joka tuli esiin erityisesti opiskelija-asunnoissa ulkomaalaisilta vaihto-opiskelijoilta. Heillä oli hankaluuksia tehdä maksuja ilman suomalaista pankkitiliä. Nyt kaikki voivat hoitaa maksuja Tampuurissa itselle sopivalla maksutavalla”, Hiltula kertoo.

Tiedon tuottaminen asukkaan nähtäville helpottaa kaikkien tekemistä

Vuokranantaja voi lisätä Tampuuriin erilaisia sähköisiä lomakkeita, tiedotteita ja ohjeistuksia. Sieltä löytyvät myös varauspalvelut, kuten saunavuorot ja autopaikat. Laajempia tietoja voidaan tuoda näkyviin räätälöidysti esimerkiksi asukkaalle, joka kuuluu asukastoimikuntaan.

Tampuurin kehitystyössä on huomioitu henkilökunnan tarpeet. Kun vuokralaiset generoivat tekemistä, henkilökunta näkee pyynnöt selkeästi ilman muistinvaraisen tekemisen tarvetta.

”Halutun tiedon tuottaminen on meidän valttimme, johon kaikki muut alan ohjelmistot eivät pysty ja kykene. Kun tieto viedään asukkaan nähtäville, hän voi hoitaa aika paljon asioista itse, mikä taas helpottaa toimistotyön tekemistä”, Tarmo Hiltula päättää.

Näin sähköiset asukaspalvelut parantavat asiointia kellon ympäri:

  • Tarjoa monipuolista itsepalvelua vuokralaisille
  • Jakele kiinteistön tiedotteet kaikille
  • Vastaanota palvelupyynnöt ja vikailmoitukset
  • Tarjoa laskujen nopea ja turvallinen maksu
  • Mahdollista saunavuorojen ja autopaikkojen varaukset

 

Haluatko tutustua tarkemmin Tampuurin sähköisiin asukaspalveluihin? Lue lisää monipuolisista ominaisuuksista!

Ota suoraan yhteyttä Tampuurilaisiin
alla olevalla lomakkeella.

Tarmo Hiltula, Manager, Team Tampuuri Product

 
Tampuuri logo
Tampuuri logo