Visma Sirius

Ota yhteyttä!
« Takaisin: Blogi

Helpota arkeasi ja hyödynnä sähköisiä asukaspalveluita milloin haluat

14.3.2025

Helpota arkeasi ja hyödynnä sähköisiä asukaspalveluita milloin haluat

Tiesitkö, että kellon ympäri toimivat sähköiset asukaspalvelut auttavat kaikissa asumiseen liittyvissä asioissa? Saat hoidettua kaikki asiat ilman tarvetta soitella vuokranantajan asiakaspalveluun – niin puhelimella kuin tietokoneellakin. Mitä kaikkea asukaspalvelut sisältävät?

Vuokralaisena saatat miettiä, tuliko vuokra varmasti maksettua ja oikeansuuruisena. Joskus haluat ilmoittaa vuotavasta hanasta. Yhtenä päivänä toivoisit myöhäisempää saunavuoroa. Helpota arkeasi ja hyödynnä sähköisiä asukaspalveluita – kellonajasta riippumatta.

”Asukassivujen kautta asukas voi hoitaa kaikki asumiseen liittyvät asiat. Asukas voi keskustella vuokranantajan kanssa sekä hoitaa ongelmia ja maksuja helposti ja itsenäisesti itselleen sopivana aikana”, luonnehtii Tampuurin tuotehallinnan esihenkilö Tarmo Hiltula.

Asukaspalvelusta löydät erilaisia sähköisiä lomakkeita, tiedotteita ja asumisen ohjeistuksia. Esillä ovat myös varauspalvelut, kuten saunavuorot ja autopaikat. Esimerkiksi asukastoimikunnan jäsen näkee räätälöidysti laajempia tietoja.

”Tietyt asiat on mukavinta hoitaa netissä ajatuksen kanssa, kuten tarkastella, millaisia saunavuoroja ja autopaikkoja on saatavilla.”

Olennaista on viestien nopea ja luotettava välittäminen

Sähköisten asukaspalveluiden kulmakivenä on viestien nopea ja luotettava välittäminen.

”Asukas haluaa löytää tiedon helposti ja haluaa, että toimenpiteet tapahtuvat nopeasti. Hän ei ehkä voi odottaa huoltomiestä pitkään, eikä hänellä ole varaa jäädä ihmettelemään, kun puhutaan esimerkiksi maksuista”, Hiltula sanoo.

Jotta tiedonkulku olisi sujuvaa, asukaspalveluista on poistettu kaikki välikädet viestin viemiseen. Asukkaalta tiedot ohjautuvat automaattisesti suoraan oikealle taholle ja henkilölle, kuten kiinteistönhoitajalle tai toimistohenkilökunnalle. Näin koet asukkaana, että asiaasi edistetään tehokkaasti.

Mobiililaitteet ovat asukaspalveluissa ensisijaisia. Tämä on kätevää esimerkiksi vikailmoituksissa, kun pitää kertoa, mihin vika liittyy. Puhelimella voit ottaa valokuvan ja liittää sen lomakkeelle.

”Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Asia on usein paljon helpompi esittää valokuvalla kuin kirjallisesti.”

Asukassivuilla myös laskujen maksu sujuu vaivattomasti

Sähköisiin asukaspalveluihin kuuluu myös asukkaan oman talouden hallinta eli näkymä ajankohtaisiin maksuihin. Sen avulla vältyt yllätyksiltä ja voit hallita omaa taloutta entistä paremmin. Asumisen ekologisuuttakin voi tarkastella kodin vedenkulutuksen seurannalla.

”Palvelun kautta voi maksaa laskuja turvallisesti, eikä tarvitse odottaa paperilaskua postitse. Laskuja maksaessa ei tarvitse tietää viite- ja tilinumeroita, vaan riittää, että määrittää, minkä rahasumman haluaa maksaa”, Hiltula sanoo.

Sitäkään asukkaan ei tarvitse miettiä, jos vuokranantaja vaihtaa pankkitiliä ja maksutietoja. Muutokset tapahtuvat automaattisesti.

Moniin asukaspalveluiden uudistuksiin vaikuttaa asukaspalaute. Sen ansiosta esimerkiksi pankkimaksamisen rinnalle on tuotu vaihtoehdoksi laskun maksu luottokortilla.

”Tämä ratkaisu syntyi alun perin tarpeesta, joka tuli esiin asukkailta erityisesti opiskelija-asunnoissa. Niissä asuvilla vaihto-opiskelijoilla oli hankaluuksia, koska heillä ei ollut suomalaista pankkitiliä. Nyt kaikki voivat halutessaan maksaa luottokortilla”, Hiltula kertoo.

Helpota arkeasi ja hyödynnä sähköisiä asukaspalveluita ympäri vuorokauden:

  • Maksa laskut helposti ja turvallisesti
  • Tarkista laskujen maksutilanne
  • Täytä sähköisiä lomakkeita ja lue tiedotteita
  • Ota kuva puhelimella vikailmoitukseen
  • Varaa saunavuoro tai autopaikka

 

Haluatko tutustua tarkemmin Tampuurin sähköisiin asukaspalveluihin? Lue lisää monipuolisista ominaisuuksista!

Tampuuri logo
Tampuuri logo