Kehitämme Tampuuria jatkuvasti, ja kevään 2021 julkaisu oli toukokuussa. Asiantuntijamme kertoivat webinaarissa käytännön esimerkein julkaisun yksityiskohdat. Äänessä olivat tuotepäälliköt Päivi Karhu, Tero Topra, Timo Varis, Jani Puhakka sekä tuotehallintajohtaja Mikko Hyvärinen.
-
Kevään 2021 uutuudet Tampuurissa
.Kevään 2021 julkaisu Tampuurissa:
OmaPosti-palvelu Postituspalveluun
Sähköinen maksusitoumus
Graafinen raportointi
Tarjouksen sähköinen hyväksyminen
Hakemuksen vahvistaminen
Ideapalstan ideat
Webinaarissa esitetyt kysymykset ja vastaukset
Klikkaa kysymystä niin näet vastauksen
Onko Ideapalstan kehityskohteista tulossa Y-tunnuksella toimivaa sähköistä hakemusta yrityksille?
Asiasta on keskusteltu Visma Tampuuri Oy:n tuotehallinnassa, mutta valitettavasti meillä ei vielä ole aikataulua toteutukselle.
Eivät tule automaattisesti käyttöön, koska hakemuksen vahvistaminen ja tarjouksen hyväksyminen ovat erillisiä vaihtoehtoisia vaiheita samassa prosessissa.
Milloin asiakaspalvelun käyttöliittymä asukassivun viestien vastaamiseen uudistuu?
Käyttöliittymä-uudistuksen yhteydessä. Tämä on meillä Top 6 kohteiden joukossa uudistuksen edetessä.
Onko tiedotteiden kokoa rajoitettu?
Samat kokorajoitukset pätevät kuin laskunlähetystä tai viestintätyökalua muutenkin käytettäessä. Viestintätyökalun liitteillä meidän suositus on max 60 sivua, tämä siis ihan fyysinen rajoitus kuorituksesta (hinnastossa tosin hinnat vain 12 sivuun asti). Samoin viestintätyökalun lomakkeelle Tampuurissa asetetaan käytettävän tiedoston maksimikoolle asetus (tyypillisesti 10 tai 20 megatavua), sillä sähköposti-lähetyksissä vastaanottajien postijärjestelmät voivat vaikeuttaa tai estää sähköpostin perillemenoa isojen liitteiden kera.
Mitä asukas näkee hakemuksestaan?
Aina näkyviä tietoja ovat hakijan ja kanssahakijoiden listaus, muiden mukana muuttavien listaus ja hakemuksen hakuehdot. Itse hakemuksen kentiltä voidaan mukaan konfiguroida halutut kentät.
Huom! Webinaarissa annetusta tiedosta poiketen: vahvistaminen on mahdollista ottaa käyttöön niin, että vain päähakija tunnistautuu.
Ei vaadi, on oma ehdollinen palikkansa.
Tästä on kyllä tullut useita toiveita, ja on ollut jonossa kehityslistoillekin. Taustana tuolle alkuperäiselle rajoitukselle on se, että moni asiakas antaa verkkopankissa luvan vuokran tai vastikkeen e-laskutukselle. Erillislaskujen sisältö voi olla mitä tahansa. Asia on ok, mikäli laskuttajan laskuttajailmoituksella on kerrottu mitä kaikkea laskutetaan. Eli toiminto voidaan kyllä Tampuuriin toteuttaa, mutta vastuu laskuttajailmoituksen oikeellisuudesta ja ajantasaisuudesta jää laskuttajalle.
Osapuolen sähköpostiosoite on tällä hetkellä eri asia kuin rekisteröitymisessä käytettävä, sähköpostimuotoinen käyttäjätunnus. Käyttäjätunnusta käytetään ainoastaan kirjautumiseen liittyviin asioihin (kuten rekisteröitymiseen ja uuden salasanan tilaamiseen). Osapuolen on mahdollista päivittää oma, viestintään toivomansa sähköpostiosoite omien tietojen kautta.
Kiitos ideasta, tämä ei ollut meidän kehityslistoilla vielä. Suosittelen laittamaan tämän Ideapalstalle, jotta saadaan arviota siitä, miten yleinen tarve on kyseessä.
Paljonko on hinnaston mukainen hinta per tunnistautuminen hakemuksella?
0,19 € per tunnistautuminen vuonna 2021.
Lukemia on tarkoitus noutaa mittaritoimittajien järjestelmistä rajapintojen avulla Tampuurin omaan välivarastoon (harmonisointipalvelu). Tampuurin lukemalaskutus toiminto noutaa meidän omasta palvelusta lukemat laskutuksen kannalta oikeassa muodossa kiinteistölle ja laskutusta voidaan näin nopeuttaa. Toiminnallisuus on tarkoitus rakentaan mittarirekisterin päälle, eli vaatii mittaritunnusten tallentamisen Tampuuriin. Harmonisointipalvelusta voidaan näyttää myös dataa ja graafeja asukassivuille.
Saako turvakiellon näkyviin myös valvonta-välilehdelle?
Hyvä ehdotus, kannattaa viedä tämä Ideapalstalle.
Tulevatko sähköiset hyväksynnät jonnekin työjonoon?
Tarjouksen hyväksyminen näkyy tarjouslistalla entiseen tapaan. Niitä ei erikseen käsitellä työjonon kautta.
Turvakielto on asukkaan tai osakkaan hakema tietojen julkaisukielto, joka on esimerkiksi sosiaalitoimen tai poliisin työntekijöiden parissa yleistynyt viime vuosina.
Jos hakemus täytetään muualla kuin Tampuurissa, niin voimmeko vahvistaa meillä hakemukset?
Tämä pitää testata tapauskohtaisesti, mutta yleisesti ottaen Tampuuri API:n kautta luodut hakemukset sisältävät kaikki tarpeelliset tiedot hakemuksesta, joten vahvistamisen ja näyttämisen pitäisi toimia.
Kiitos kommentistasi. Eteistä käyttää päivittäin noin sata pääkäyttäjää ja pyrimme koko ajan aktivoida heitä äänestämään myös Ideapalstan ideoita.
Aikaraja voidaan määrittää asetuksella, jolla määritetään muutenkin hakemuksen voimassaolosta.
Teidän on mahdollista merkitä hakemus tunnistetuksi vaikka puhelun perusteella, jos se sopii prosessiinne. Tunnistautumisvälineen näkökulmassa emme tässä voi tarjota apuja, koska vahva tunnistus perustuu toistaiseksi suomalaisiin henkilötunnuksiin.
Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä
-
Tampuuri Graafinen raportointi
Tampuuri Graafinen raportointi tuo laatua dataan, prosesseihin ja
päätöksentekoon relevatilla visualisoidulla datalla. -
Postituspalveluun OmaPosti-jakelukanava
Tampuurin Postituspalvelu tukee maksukehotusten ja laskujen lähettämistä OmaPostiin rekisteröityneille vastaanottajille.
-
Kevään 2021 julkaisu
Teemme julkaisuja kolme kertaa vuodessa; keväällä, syksyllä ja talvella. Jokainen julkaisu lanseerataan webinaarissa tai Tampuurin Käyttäjäpäivillä. Julkaisuista saa lisätietoa uutiskirjeistä ja Eteisestä.