Webinaarissa kuulet, miten voit tarjota Tampuurin Asukassivuilla asukkaille ja osakkaille käyttäjäystävällisen ja läpinäkyvän palvelukokemuksen ajasta ja paikasta riippumatta.
-
Tarjoa asukkaille sujuva palvelukokemus Tampuurin Asukassivuilla
.Tarjoa asukkaille sujuva palvelukokemus Tampuurin Asukas- ja Osakassivuilla
Webinaarissa Tampuurin tuotepäällikkö Timo Varis esittelee Asukas- ja osakassivujen monipuolisia toiminnallisuuksia. Kuulet muun muassa, miten Asukassivut mahdollistavat tehokkaan ja ajantasaisen viestinnän asukkaille. Lisäksi esittelemme, miten asukas voi tarkastella omia talous- ja saldotietojaan sekä tehdä itse vika- ja remontti-ilmoituksia Tampuurin Asukassivuja hyödyntämällä.
Webinaarissa esitetyt kysymykset ja vastaukset niihin
Klikkaa kysymystä niin näet vastauksen
Molemmat pääsevät asukassivuille, sekä sopija että asukas. Vain sopija näkee kuitenkin ”Oma talous” -tiilessä sisältöä, eli pelkkä asukas ei pääse näkemään maksutietoja tai muitakaan sopimukseen liittyviä tietoja.
Missä ja miten asiakkaiden käyttäjätunnuksia ja salasanoja ylläpidetään?
Asiakas luo itse omat käyttäjätunnuksensa ensimmäisellä kerralla kirjautuessaan. Tällöin asiakas rekisteröityy palveluun vahvalla tunnistautumisella, eli joko pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Jos sähköistä tunnistautumistapaa ei ole mahdollista käyttää (esim. ei suomalaista henkilötunnusta tai asiakas ei halua käyttää pankkitunnuksiaan), on mahdollista käyttää ns. toimistotunnistautumista. Tällöin asiakas tunnistautuu toimistollanne henkilöpapereilla ja voitte merkitä hänet osapuolikortilla vahvasti tunnistetuksi.
Tunnistautumisen jälkeen asiakas pystyy tekemään tunnukset sähköpostitunnuksellaan (vaatii sähköpostin). Asiakkaan salasanat ja tunnukset ovat talletettuina erilliseen identiteettipalvelimeen, eikä niihin koskaan pääse käsiksi muut kuin itse käyttäjätunnuksen haltija. Jos unohtaa salasanansa, voi tilata uuden tai tehdä vaikka uuden käyttäjätunnuksen (rekisteröitymällä ja tunnistautumalla uudelleen).
Muodostetaanko asukkaille käyttäjätunnus Tampuurissa vai voiko tunnistautua esim. pankkitunnuksilla?
Asiakas luo itse omat käyttäjätunnuksensa ensimmäisellä kerralla kirjautuessaan. Tällöin asiakas rekisteröityy palveluun vahvalla tunnistautumisella, eli joko pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Jos sähköistä tunnistautumistapaa ei ole mahdollista käyttää (esim. ei suomalaista henkilötunnusta tai asiakas ei halua käyttää pankkitunnuksiaan), on mahdollista käyttää ns. toimistotunnistautumista. Tällöin asiakas tunnistautuu toimistollanne henkilöpapereilla ja voitte merkitä hänet osapuolikortilla vahvasti tunnistetuksi. Tunnistautumisen jälkeen asiakas pystyy tekemään tunnukset sähköpostitunnuksellaan (vaatii sähköpostin).
Näytettävät kiinteistön tiedot sovitaan käyttöönottovaiheessa tilikohtaisesti. Manuaalin sijaan tässä yhteydessä voitaisiin kuitenkin varmasti tuottaa dokumentti, joka kertoisi jatkossa, mikä kenttä kohderekisterin puolella näyttää minkäkin tiedon asukassivuilla.
Miksi 1.5.2021 näkyy erääntyneenä toukokuun maksut, vaikka eräpäivä on esim. 5.5.2021?
Erittely näyttää kuluvan kuukauden aikana erääntyvät saatavat. Selite on vaihdettavissa, mikäli ”rästi” tuntuu väärältä.
Koska mittarilaskut saadaan näkymään myös asukassivuilla?
Tästä ei ole vielä päätöstä.
Kyllä voi. Jos asiassa on ongelmia, kannattaa tarkastaa asetukset, koska yleiset kohteet, joille vikailmoitukset voi kohdistaa, määritetään asetuksissa.
Oikea paikka on: ”Huolto” ”Kaikki-ilmoitukset” tai ”Omat ilmoitukset”. Tuolta näkyvät kaikki järjestelmään tulleet vikailmoitukset, riippumatta lähteestä tai taloyhtiöstä. Kaikki ilmoitukset näyttävästä näkymästä voidaan myös hakea erilaisten hakuehtojen avulla vaikka tietylle henkilölle osoitettuja tehtäviä.
Varsinaista huomiomerkkiä tästä ei ole, mutta yhteydenotot näkyvät uusina/käsittelemättöminä yhteydenottotyöjonossa. Vanhassa käyttöliittymässä tiedot löytyvät: ”Asiakaspalvelu” ”yhteydenottotyöjono”. Uuden käyttöliittymän puolella: ”Asukasvalinta” ”Asukassivujen yhteydenotot”.
Kyllä, sillä ilmoitus voi kohdistua myös taloyhtiön muihin tiloihin.
KIINTEISTÖN KULUTUKSET: Vain kaksi vuotta, kuluva ja edellinen?
Tiili näyttää vain kaksi vuotta vertailunomaisesti, mutta valitsemalla ”näytä kaikki” ja porautumalla yksittäiseen kulutuslajiin, voi valita vanhempiakin vuosia.
ASETUKSET: onko mobiiliin tulleessa viestissä myös linkki, josta kirjautua?
Kyseessä on push-notifikaatio, joka yrittää avata tiettyä osoitetta. Jos käyttäjä ei ole sisäänkirjautuneena tai valinnut ”muista minut” edellisellä kerralla kirjautuessaan, hänet ohjataan kirjautumissivulle.
Onko vuokrataloyhtiöt ottaneet asukassivuja käyttöön?
Kyllä. Tällä hetkellä asukassivuilla on jo yli 100 000 rekisteröitynyttä käyttäjää, joista suurin osa on vuokratalopuolelta.
Kuinka yritysosapuoli voi kirjautua ensimmäisen kerran Tampuuriin vahvalla tunnistautumisella?
Yritysosapuoli ei kirjaudu asukassivuille. Asukassivutunnukset ovat aina henkilökohtaiset ja vain asiakasosapuolen asiointia varten.
Tampuuriin kirjautuminen taas tapahtuu tavanomaisilla Tampuuri-tunnuksilla, jotka eivät vaadi vahvaa tunnistautumista, mutta myös ne pitää sitoa henkilö-osapuoleen.
Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä
-
Asukas- ja osakassivut
Asukas- ja osakassivuilla yhtiön tiedot ovat aina helposti löydettävissä. Palvelusta voi tarkistaa omien vuokrien tai vastikkeiden saldo- ja maksutiedot, sopimustiedot sekä isännöitsijän ja huoltoyhtiön yhteystiedot.
-
Blogi: Sähköiset asukassivut ovat modernin asumisen peruspilari
Tämän päivän asuminen edellyttää sujuvia sähköisiä palveluita. Digitalisaatio irrottaa meitä ajasta ja paikasta entistä tehokkaammin, jolloin moni odottaa samaa myös asumiseensa liittyvältä asioinnilta.
-
Tampuurin webinaarit
Webinaarit ja verkkokoulutukset tarjoavat tietoa monipuolisista ominaisuuksista, tuoteuutuuksista sekä alan kiinnostavista ilmiöistä. Tarjoamme webinaareissa ja koulutuksissa hyödyllistä tietoa ja konkreettisia vinkkejä Tampuurin käyttämiseen.